' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Selasa, November 23, 2010

'Pemerintahan raja berperlembagaan harus dipertahan'

Datuk Seri Najib Razak meminta rakyat terus mempertahankan sistem pemerintahan raja berperlembagaan dan demokrasi berparlimen yang sudah terbukti berkesan mewujudkan keamanan serta kestabilan politik.

Perdana Menteri berkata, sistem pemerintahan sedia ada juga membantu pembangunan secara terancang bagi meningkatkan taraf hidup masyarakat sejak negara mencapai kemerdekaan.

Malah, katanya, amalan sedemikian turut berjaya mentransformasikan Malaysia daripada sebuah negara pertanian berpendapatan rendah kepada sebuah negara perindustrian moden yang berpendapatan sederhana tinggi. Kita sudah membuktikan sistem pemerintahan raja berperlembagaan dan demokrasi berparlimen adalah sistem pemerintahan terbaik serta paling berkesan kerana ia mengadunkan warisan tradisi negara yang terbaik bersama-sama aspirasi rakyat.

Oleh demikian, rakyat perlu terus mempertahankan sistem ini dan tidak ada sebab untuk kita bersikap ibarat tikus membaiki labu, katanya.

Sesungguhnya bangsa yang tidak tahu dan tidak berminat dengan sejarah warisan bangsanya sendiri adalah bangsa yang lemah serta miskin semangatnya, katanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails