' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Ahad, Jun 27, 2010

TIDAK SABAR MENANTI KEHADIRAN KMJ 2010


Tunku Mahkota teruja untuk bertemu rakyat

Kesempatan bersemuka dengan penduduk kampung merupakan saat yang amat dinanti-nantikan Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Tunku Ismail yang begitu teruja menyertai acara tahunan Kembara Mahkota Johor 2010 (KMJ) itu berkata, program tersebut memberi peluang kepada keluarga diraja untuk mendekati rakyat jelata di setiap daerah yang dilawati.

"Pada kesempatan itu, saya dapat melihat kehidupan rakyat dengan mata sendiri," katanya pada sidang akhbar di kediamannya di Istana Bukit Pelangi di sini hari ini.

Ditanya mengenai KMJ 2020 menaiki kereta api bermula Sabtu ini, beliau berkata, ia tidak pernah dilakukan sebelum ini dan pasti memberi pengalaman berbeza.

Bagaimanapun, Tunku Mahkota mengakui lebih menggemari kembara menaiki motosikal kerana dapat memasuki ke kawasan yang lebih jauh.

Biarpun kembara kali ini menggunakan kenderaan berbeza berbanding edisi sebelum ini, ia masih berorientasikan mesra rakyat dan mengeratkan hubungan antara keluarga diraja dengan rakyat jelata.

Dalam KMJ 2010 dari 26 hingga 28 Jun ini, Sultan Ibrahim Ismail akan memandu kereta api yang bakal menjelajah ke beberapa daerah dengan jarak perjalanan sejauh 391.3 kilometer dari Johor Bahru ke Gemas dan kembali semula ke Johor Bahru.

Sehubungan itu, orang ramai dijemput untuk memeriahkan semua aktiviti yang dijadualkan berlangsung sepanjang kembara berkenaan.

Antara aktivitinya, gotong-royong, pertandingan sukan rakyat, gasing pangkah, acara J-Robik, memasak dan gubahan bunga-bunga plastik dan ceramah agama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails