' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Selasa, April 13, 2010

PROGRAM MESRA RAKYAT ( DOKTOR BERSAMA MASYARAKAT ).

Program Mesra Rakyat peringkat DUN Kemelah telah diadakan pada 11 April 2010, bermula jam 2.30 petang hingga jam 5.00 petang bertempat di Balai Raya Kampung Paya Lenga, Segamat dan dirasmikan oleh YB. Datuk Hj. Baharum Bin Mohamed. Ali Parlimen Sekijang.

Program Doktor bersama rakyat ini antara lain tujuanya untuk memberikan pendedahan kepada penduduk kampung tentang betapanya menjaga kesihatan terutamanya penyakit kanser. Dalam proram ini, KEMAS telah mengundang Doktor Azimah Bte Ahmad daripada LPPKN Negeri Johor untuk menyampaikan ceramah kesihatan berkenaan kanser payudara dan kanser pangkal rahim dan juga kaunseling psikologi . Program ini turut menyediakan pemeriksaan kesihatan yang dilaksanakan oleh anggota LPPKN Daerah Segamat dibawah Sister Hjh. Rokiah Bte. Salleh.

Disamping itu turut diadakan pertandingan 'Masakan Seimbangan dan Gubahan buah-buahan tempatan' bagi mendedahkan kepada penduduk pentingnya mengambil makanan seimbang dalam pengambilan pemakanan seharian.

Majlis ucapan dimulakan dengan ucapan oleh En. Emaran B. Yunos( Pengerusi GDW )
Pn. Noor Aniza Bt. Sarijan ( Pegawai KEMAS Daerah
YB. Datuk Hj. Baharum B. Mohamed merasmikan program

Ceramah kesihatan daripada Pegawai Perubatan
LPPKN Johor Bahru


Penduduk mengambil peluang untuk membuat
pemeriksaan kesihatan ( tekanan darah )


Antara gubahan yang menarik untuk dirakamkan



Pemenang pertandingan gubahan menerima hadiah
daripada YB. Datuk Hj. Baharum Bin Mohamed


.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails