' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Rabu, April 21, 2010

PROGRAM MESRA RAKYAT DI FELCRA SEKIJANG

Program Mesra Rakyat di Felcra Sekijang, Segamat telah dilaksanakan pada 17 April 2010 bermula jam 9.00 pagi hingga jam 2.00 petang di Padang Felcra Sekijang, Segamat.Program ini telah dirasmikan oleh Encik Ahmad Bin Bakarim, Pembantu Khas Ahli Parlimen Sekijang.

Program ini di anjurkan oleh Unit Pembangunan Desa KEMAS Kawasan Sekijang. Antara lain objektif program ini diadakan di kawasan ini untuk merapatkan hubungan antara masyarakat setempat disamping menyampaikan maklumat kepada penduduk peranan dan tanggungjawap sebagai ahli masyarakat. Sentiasa bersatu padu dan berkerjasama dalam apa jua aktiviti yang dilakukan di kawasan.


Pn. Noor Aniza Bt Sarijan PKD Segamat
menyampaikan ucapan

Senaman poco-poco,

Pertandingan masakan dan gubahan

Pertandingan baling buah pinang dalam baldi
dan bowling buah kelapa

Program ini turut diambil peluang oleh Unit Pendidikan Masyarakat KEMAS Sekijang dengan menganjurkan ' Program Galakan Membaca '. Antara aktiviti yang dijalankan adalah pertandingan membaca sajak, pertandingan mewarna dan kuiz.


Urusetia program Pn. Norfaizah dan Pn. Endon

Pertandinagn membaca sajak


Anak-anak sedang tekun membaca buku yang disediakan

Pertandingan mewarna
.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails