' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Isnin, Oktober 18, 2010

BAJET 2011 UNTUNGKAN RAKYAT

Pembentangan Bajet 2011 yang bentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dilihat menguntungkan rakyat terutama dalam soal pemansuhan duti import ke atas kira-kira 300 barangan kegemaran pelancong serta masyarakat tempatan.

Bajet kali ini juga cukup sederhana dan berada di landasan yang betul dengan rakyat pasti akan menghargainya terutama bagi golongan pertengahan dan bawah.

Seperkara lagi yang cukup menarik adalah berkenaan keperluan setiap rakyat untuk memiliki rumah yang selesa dan pinjaman 100 peratus kepada pembeli rumah pertama yang berpendapatan isi rumah kurang daripada RM3,000 sebulan dengan tanpa perlu mengeluarkan 10 peratus wang pendahuluan seperti kebiasaan.

''Kami juga ingin ucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri kerana menghapuskan duti import ke atas kira-kira 300 barangan seperti pakaian dan keperluan harian lain. Ini cukup menggembirakan rakyat,'' 

Terima kasih juga atas Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada penjawat awam, walaupun ianya nampak kecil namun kami bersyukur di atas pemberian itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails