' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Jumaat, Julai 09, 2010

TAHNIAH KEMAS BAKRI


Kembalikan kepercayaan rakyat

BAKRI – Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) sentiasa mendekati masyarakat setempat dengan penganjuran pelbagai program berbentuk komuniti yang diwujudkan untuk membina rangkaian hubungan bersama masyarakat.

Dengan kepelbagaian input yang diberikan, secara tidak langsung dapat mengembalikan kepercayaan penduduk kepada pemimpin setempat.

Terbaru, Kemas daerah Muar menganjurkan program Mesra Rakyat Kemas Kawasan Bakri bersama Jawatankuasa Kemajuan Kampung (JKKK) Bakri Batu 6 dan dianggarkan kira-kira 200 penduduk terlibat.

Penyelia Kemas daerah Muar, Rozana Radzi berkata, Kemas sentiasa aktif dalam menganjurkan pelbagai aktiviti setiap tahun dan penganjuran kali ini aktiviti diadakan di lokasi berbeza.

“Kemas juga berperanan mempromosi dan menghebahkan program kerajaan dalam membangunkan desa dan dasar kerajaan menerusi penglibatan pelbagai pihak kepada kumpulan yang disasarkan.

“Bagi menggalakkan penyertaan dan penglibatan aktif anggota masyarakat kampung tanpa mengira peringkat umur, aktiviti sukaneka juga diadakan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian, di sini.

Katanya, sukaneka yang diadakan itu menjadi salah satu platform menggalakkan masyarakat mengamalkan gaya hidup yang sihat.

“Bagi golongan wanita pula, pertandingan menjahit pakaian dan membuat gubahan diadakan bagi mencungkil bakat dan menarik minat golongan wanita untuk menceburi bidang ini kerana boleh menjana pendapatan.

“Malah, ceramah kesihatan yang berkaitan bahaya denggi Pejabat Kesihatan Daerah Muar diberikan untuk memberi kesedaran kepada masyarakat supaya sentiasa menjaga kebersihan kawasan rumah masing-masing,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails