' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Jumaat, Jun 25, 2010

AL-FATIHAH BUAT MOHAMAD NAIM MUSTAQIM

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar Tingkatan Empat Maktab Tentera Diraja (MTD) mati di Pusat Perubatan Angkatan Tentera (PPAT) Kem Sungai Besi di sini, awal pagi semalam, dipercayai akibat dibuli dan didera.

Mohammad Naim Mustaqim Mohd Sobri, 16, dikatakan pengsan selepas didera sekumpulan pelajar senior antara jam 11.30 pagi kelmarin dan 1.20 pagi semalam di asrama maktab Kem Sungai Besi itu. Beliau kemudian dikejarkan ke pusat perubatan itu, namun disahkan meninggal dunia. Sumber memberitahu Berita Harian, mangsa antara lain dipaksa melakukan tekan tubi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Cheras, Superintendan Abdul Rahim Hamzah Othman, berkata siasatan awal mendapati ada unsur jenayah dalam kematian Mohammad Naim dan siasatan masih dijalankan.

Kami menerima laporan daripada pihak tentera pada jam 2 pagi tadi (semalam) memaklumkan mangsa pengsan di asrama dan dikejarkan ke hospital di dalam kem itu, tetapi meninggal dunia.

Selepas menerima laporan itu, sepasukan polis dihantar ke PPAT dan membawa jenazah mangsa ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) untuk dibedah siasat, katanya ketika dihubungi di sini, semalam. - selanjutnya
Ulasan :
Kes seperti ini bukan kali pertama berlaku di MTD Sungai Besi. Mengapa tidak ada pengawasan yang tebaik dapat dilakukan kepada semua pelajar agar kes-kes buli pelajar baru. Bukankan displin MTD itu sangat ketat ?
Diharapkan agar pihak pengurusan MTD Sungai Besi dapat menyiasat dengan segera siapa mereka yang terlibat dalam kes buli ini dan dihadapkan ke muka pengadilan. Andai kata mangsa adalah pelajar yang bermasalah tetapi adakah jalan terbaik adalah membiarkan pelajar-pelajar senior membuli beliau.
Kepada keluarga Allahyarham Mohammad Naim Mustaqim Mohd Sobri supaya bersabar menerima dugaan daripada Allah ini dan kami berdoa moga roh Allahyarham akan dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails