' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Jumaat, September 03, 2010

MAJLIS TADARUS PERDANA

KEMAS Kawasan Sekijang telah menganjurkan ' Majlis Tadarus Perdana Kanak-Kanak & Ibubapa Tabika KEMAS Kawasan Sekijang Tahun 1431H/2010 M '.

Majlis tersebut telah diadakan pada 03 September 2010, Jam 8.30 pagi di Masjid Jamek Al- Firdaus, Kampung Jawa, Segamat, Johor dan telah dirasmikan oleh YB. Datuk Haji Baharum Bin Mohamed, Ahli Parlimen Sekijang merangkap Ketua UMNO Bahagian Sekijang.

Selepas Khatan Al-Quran, majlis diteruskan dengan 'Tazkirah' oleh Tuan Imam Mohd. Fadzli Bin Hj. Md. Dom. Imam Masjid Jameh Segamat. Antara pesanan yang disampaikan ' Ibubapa haruslah turut serta mendidik anak-anak untuk membaca Al-Quran, jangan hanya menyuruh sahaja sebaliknya sama-sama membaca Al-Quran dengan anak-anak. Jika anak-anak kita selalu didedahkan dengan Al-Quran insyallah anak-anak kita akan selamat didunia dan akhirat'.

Seramai tiga ratus orang melibatkan diri bagi menjayakan majlis tersebut. Disamping majlis Tadarus dan Khatan Al-Quran, KEMAS Sekijang juga menyampaikan sumbangan kepada Keluarga Miskin dan Anak-Anak Yatim dikalangan Kanak-kanak Tabika KEMAS Parlimen Sekijang. Seramai 36 orang penerima sumbangan yang telah disampaikan oleh YB. Datuk Hj. Bahrum Bin Mohamed.

YB. Datuk Hj. Baharum Mohamed
menyampaikan ucapan
Peserta Kanak-Kanak & Ibubapa
Sedang Kusyuk menghayati Bacaan Rakan-Rakan

Menyampaikan Sumbangan Kepada Anak Yatim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails