' Selamat melayari blog KEMAS Sekijang, Semoga ianya dapat memberi sedikit sebanyak informasi kepada anda semua tentang KEMAS kawasan Sekijang dan akan dapat melihat sebahagian aktiviti yang dianjurkan oleh KEMAS Sekijang untuk pengetahuan masyarakat Sekijang,

terima kasih diatas sokongan anda semua '

Isnin, April 19, 2010

BENGEL PENYEDIAAN PROFIL KAMPUNG SIRI 2/2010

Bengkel Penyediaan Profil Kampung KEMAS Sekijang siri 2 bagi DUN Pemanis telah disasarkan kepada Jawatankuasa JKKK Kampung Sungai Segamat 2 dan GDW Kampung Tungku Tiga, Segamat

Program tersebut telah diadakan pada 17 April 2010, jam 9.30 pagi di Balai Raya Kampung Tungku Tiga, Kampung Jawa, Segamat. Turut Hadir dalam bengkel tersebut En. Alus Bin Kassim, Penyelia Kanan KEMAS Sekijang. Beliau memberikan ucapan dan seterusnya merasmikan bengkel tersebut.

Bengkel Penyediaan Profil Kampung diadakan bagi memperkasakan institusi desa dalam usaha menerapkan konsep Gerakan Daya Wawasan ( GDW ) sebagai proses untuk membangunkan kampung ke arah yang berkualiti( desa Q ) berdasarkan penyedian penyedian profil kampung, plan tindakan pembangunan kampung dan pengemaskinikan pengkalan data " e-GDW ".

Objektifnya pula untuk memberikan kefahaman dan menerapkan hala tuju pembangunan kampung kepada semua agensi serta masyarakat setempat dan memperjelaskan peranan dan tanggungjawap setiap anggota yang terlibat dalam menyedia dan mengemaskini dokumen profil kampung kepada yang lebih baik, lengkap dan tersusun.


Gambar En Alus Bin Kassim bersama pimpinan masyarakat

Gambar sekitar majlis berlangsung
(kiri) En. Khamis Bin Ngadiman
(tengah) En. Alus Bin Kassim
(kanan) En. Pabal Bin Abdullah )

Gambar antara ahli jawatankuasa kampung dan GDW
yang dapat hadir ke bengkel tersebut

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails